هنر سرامیک‌های دست‌ساز ایرانی

ما میخواهیم کاربری سرامیک را از آنچه تصور میکنید تغییر داده و هنر ایرانی را با معماری امروز تلفیق کرده و محصولی جدید را تولید کنیم. در ادامه بیشتر بخوانید و مارا یاری کنید.

743,000 تومان
8,000,000 تومان
پایان یافته
  • هنر سرامیک‌های دست‌ساز ایرانی
  • هنر سرامیک‌های دست‌ساز ایرانی
  • هنر سرامیک‌های دست‌ساز ایرانی
  • هنر سرامیک‌های دست‌ساز ایرانی
  • هنر سرامیک‌های دست‌ساز ایرانی
  • هنر سرامیک‌های دست‌ساز ایرانی
  • هنر سرامیک‌های دست‌ساز ایرانی

نگاهی مختصر و مفید به تاریخچه کاشی هفت رنگ

تاریخچه کاشی هفت رنگ را با یاد آوری این نکته شروع می کنم که چه در گذشته و چه در امروز انتخاب اِلِمانهای تشکیل دهنده ی کلیت یک بنا به عوامل متعددی بستگی داشته مانند امکانات فنی زمان ساخت بنا ، سلیقه و دیدگاه هنری کارفرما ، مقدار بودجه ی در نظر گرفته شده برای آن بنا و انتخاب استاد کاران دارای مهارت و روش فنی منحصر به فرد برای اجرای کار به اضافه همه اینها باید گفت از زمانی که جوامع بشری به معماری به صورت جدی و با هدف تاثیرگذاری روی دیگر مردم به لحاظ نمایش قدرت سیاسی ، اقتصادی و یا مذهبی پرداختند همیشه موج هایی نو به نو در معماری بوجود آمده که کارفرمایان و معماران و اساتید فنون مربوط به ساختمان سازی و معماری از آن تاثیر گرفته اند. از این رو بهره گیری از تزیینات کاشی کاری هفت رنگ در بناها نیز تحت تاثیر عوامل ذکر شده بوده و هست.

آجرپزی در بین اقوام ایرانی سابقه هفت هزار ساله دارد و ایرانیان تا پیش از رواج استفاده از کاشی هفت رنگ در بناها برای نمای بیرونی از آجر  بدون لعاب و در داخل بنا از تزیینات گچبری و نقاشی استفاده می کردند . طی کاوشهای باستان شناسی و آثار بدست آمده مشخص است که بشر از زمانی که ساخت اشیا و ظروف از گِلِ پخته را آغاز کرده رفته رفته از لعاب برای زیبایی و دواح بیشتر آنها بهری برده است. اما استفاده از کاشی لعاب دار موضوع دیگری است.

کاشی لعاب دار یا کاشی هفت رنگ از دوره تاریخی هخامنشی در بناهای باستانی دیده شده است . ولی هیچگاه به صورت جدی و به فراوانی در بناها استفاده نشده است . تا دوره تاریخی سلجوقی که کاشیهای رنگین جای خود را در تزیینات بناهای مهم پیدا می کنند و به عنوان یکی از تاثیر گذارترین بخش های بنا، خود را جلوه گر می سازند.

لعاب کاشی هایی که تا قرن چهارم و پنجم هجری به کار می رفتند از نوع قلیایی بودند و کاربرد آنها به تزیین داخل و نمای بیرونی بنا اختصاص یافت و سر آغاز کاربرد جدی کاشی در بناهای ایرانی گردید . استفاده از کاشی در ابتدا برای بوجود آوردن کتیبه های زیبایی از آیات قرآن که با  خط خوش نوشته شده بود معمول گردید و رفته رفته در اجرا دیگر بنا ها استفاده شد و گاهی نیز فقط به منظور زیبا سازی به کار گرفته شد.

و اما تعریف پروژه ما ...

ما سعی داریم این هنر ایرانی و تاریخی را باری دیگر به عنوان یک محصول جدید و کاربردی وارد عرصه بازار نموده و جلوه ای تازه از هنر ایرانی و سبک های درآمیخته با آن را به نمایش بگذاریم.در ارایه این محصول سعی شده بهترین و مقاوم ترین مواد به گونه ای انتخاب گردد که بتوان در اکثر فضاهای مسکونی ، تجاری و فروشگاهی اجرا کرد.

 

 

اجرا برای اولین بار از شکل قاب و تابلویی خارج شده به شکل کارهای متری و بزرگ و همچنین به عنوان پوشش و کفسازی در اکثر فضاها استفاده میگردد.در این نوع طرح که برای اولین بار در حال اجراس ، طرح ها توانایی انتخاب از نوع سبک و رنگ بندی و همچنین متناسب بودن با فضای مورد نظر شما را دارا می باشد.

 

 

پیاده سازی بر روی تراکوتا خام ( سرامیک خام ) برای اولین بار است که انجام میشود و از نظر استحکام و مقاومت تمامی مراحل آزمایشگاهی را سپری کرده است و مقاومت در برابر سایش ، لغزندگی ، ترک خوردگی ، شکست ، مواد شوینده بهداشتی کاملا تست شده و مورد اطمینان است.

نمونه هایی که شاهد آن هستید در ابعاد 5متر مربع پیاده سازی شده است که در هریک تنوع رنگ و نوع سبک متفاوت بوده و متناسب با فضای مورد استفاده اجرا گردیده.

فضاهای قابل اجرا عبارتند از : ورودی ، پلکان های داخلی و خارجی ، لابی ها ، پذیرایی و نشیمن های خصوصی و عمومی ، دیوار تی وی ، پاسیو و تراس ها ، حیاط و ویلا ها ، استخر ، قرنیز و پاخوره ها ، آشپزخانه و بین کابینت ها و ...

در این طرح کلیه مراحل از آماده سازی لعاب تا قرارگیری در کوره و خروج و نصب در محل مورد نظر توسط دست انجام میگیرد که خود سبب ارزش نهادن به این محصول میگردد.

 

 

در جهت تامین مواد اولیه و پایه و همچنین تامین فضایی جهت پیاده سازی کارها در ابعاد بزرگ تر نیازمند یاری شما حامیان عزیز هستیم که بتوانیم هرچند مختصر این محصول جدید رو معرفی کرده و بتوانیم این هنر قدیمی رو با سبکی جدید مجدد وارد فضاهای مورد استفاده شهروندان قرار دهیم.

طرح های پاداش درنظر گرفته شده به عنوان گوشه ای از تشکر و حمایت حامیان عزیز میباشد که به سه دسته طلایی ، نقره ای و برنزی تقسیم بندی شده است.

 

طرح طلایی : در طرح طلایی با توجه به ابعاد و فضای مورد نظر شما ( لابی ، پذیرایی ، اتاق خواب ، محل کار ، استخر  ) طرحی در ابعاد 4 و 6متر مربع طراحی و ارایه میگردد.

در این پاداش ابعاد مورد نظر فضای شما برداشت شده و چندین طرح ارایه میگردد و ظرف مدت 1ماه طرح ارایه و در محل نصب میگردد.

 

 

طرح نقره ای : در طرح نقره ای کار به صورت تابلویی در ابعاد 50*50 سانتیمیتر و 1*1 مترمربع بهمراه قاب چوبی با طرح مورد نظر شما ارایه میگردد.

 

 

طرح برنز : در طرح برنز کار به صورت تابلویی در ابعاد 20*20 سانتیمتر و 50*50 سانتیمتر بهمراه قاب چوبی ارایه میگردد.

 

هنوز گزارشی توسط سرپرست پروژه ثبت نشده است.
برای کامنت گذاشتن باید ثبت نام یا ورودکنید
10 شهریور 1396
25,000تومان
19 مرداد 1396
35,000تومان
15 مرداد 1396
1,000تومان
5,000تومان
15 مرداد 1396
1,000تومان

پاداش ها

5,000 تومان

طرح آموزشی مقدماتی

ارائه کتاب لعاب، کاشی، سفال

10,000 تومان

طرح آموزشی ویژه

ارائه جزوه فرمول‌های تولید لعاب به همراه اصطلاحات و واژگان کاربردی دنیای سرامیک و لعاب به صورت کتاب الکترونیک

25,000 تومان

طرح حمایتی

ارایه یک کاشی 20*20 با پایه رومیزی

35,000 تومان

طرح برنز 1

نقاشی سرامیک با ابعاد 20*20 بهمراه قاب چوبی

35,000 تومان

شرکتی - طرح حمایتی ویژه

ویژه ارگان‌ها و شرکت‌های خصوصی: طراحی لوگو با کاشی در ابعاد ۲۰*۲۰ به همراه پایه

150,000 تومان

طرح برنز 2

نقاشی سرامیکی در ابعاد 50*50 سانتیمتر

200,000 تومان

طرح نقره ای 1

نقاشی طرح مورد نظر شما با ابعاد 50*50

450,000 تومان

طرح نقره ای 2

نقاشی طرح مورد نظر شما در ابعاد 1*1 متر

1,500,000 تومان

طرح طلایی 1

اجرای طرح برای فضای مورد نظر شما تا 4مترمربع

2,500,000 تومان

طرح طلایی 2

اجرای طرح برای فضای مورد نظر شما تا 6 مترمربع