مرکز بازپروری حیات وحش اهواز

با حمایت شما دوست‌داران حیات وحش، دومین مرکز بازپروری حیات وحش کشور در اهواز تاسیس خواهد شد.

4,070,130 تومان
50,000,000 تومان
پایان یافته
  • مرکز بازپروری حیات وحش اهواز
  • مرکز بازپروری حیات وحش اهواز
  • مرکز بازپروری حیات وحش اهواز
  • مرکز بازپروری حیات وحش اهواز

دومین مرکز بازپروری حیات وحش کشور در اهواز تاسیس خواهد شد.

سال هاست که آدمی با دخالت های روز افزون خود باعث ایجاد تغییرات و آسیب رساندن به محیط اطراف خود است. در این روند، حیات وحش و جانداران پیرامون ما نیز در امان نمانده اند. اما مدتی ست که بشر سعی در جبران و یا حداقل به کنترل درآوردن این موضوع دارد. مراکز بازپروری حیات وحش نمایان گر گوشه ای ازین فعالیت ها هستند. حیوانات وحشی که به دلایل مختلفی اعم از تخریب زیستگاه، سوانح جاده ای، صید و شکار غیرقانونی و سایر تعارضات انسانی با حیات وحش در معرض تهدید قرار گرفته اند بایستی مورد توجهی خاصی قرار گیرند. این مراکز سال هاست که با اهداف درمانی و بازپروری در سرتاسر جهان مشغول به کار اند.
این موضوع و البته شرایط نامساعد حیات وحش در ایران احساس نیاز به وجود چنین مراکزی را چند برابر می کند.
با وجود مرکز بازپروری حیات وحش واقع در پارک پردیسان تهران و سابقه ارزشمند این مرکز در درمان، بازپروری و رهاسازی گونه های آسیب دیده حیات وحش بر آن شدیم تا مرکزی مشابه در جنوب غرب کشور به عنوان دومین مرکز بازپروری حیات وحش در ایران و در شهر اهواز احداث کنیم تا با کمک رسانی به حیوانات وحشی این منطقه کمکی هر چند کوچک به حیات وحش غنی اکوسیستم این اقلیم از کشور عزیزمان کرده باشیم. 

جلگه جنوبی که دیگر صدای غرش شیر های ایرانی در آن شنیده نخواهد شد باز هم میتواند داغ دار سایر ساکنین خود باشد. لاکپشت فراتی، سمندر لرستانی، پلنگ ایرانی نیز در صورت عدم رسیدگی و توجه میتوانند سرگذشتی نظیر شیر ایرانی پیدا کنند.

در سال های گذشته تلاش هایی برای احیای گوزن زرد ایرانی در این مناطق صورت گرفته است. بازپروری و احیای این گونه های ارزشمند نقشی کلیدی در حفظ تعادل این اکوسیستم دارند.
به دلیل شرایط خاص اقلیمی این منطقه، تالاب های بی مانند و رود های خروشان و جلگه های وسیعی که تا کنون در خوزستان وجود داشته اند، تنوع پرندگان بومی و مهاجر این استان در نوع خود و در سطح کشور بی نظیر است.
متاسفانه تغییرات اقلیمی و جوی روی جمعیت پرندگان این ناحیه نیز تاثیر گذاشته و آن ها را مستلزم توجه ویژه ای کرده است.

با رایزنی های صورت گرفته با اداره کل محیط زیست استان خوزستان و قول مساعدت ایشان برای اختصاص مکانی مناسب واقع در پارک جنگلی شهروند اهواز، گام های نخست را برداشته ایم.
اینک مرکز بازپروری حیات وحش اهواز، برای برداشتن گام های بعدی خود که شامل احداث زیر بنای های درمانی و ساخت انواع جایگاه های بازپروری مطابق با استاندارد های روز دنیاست نیاز به مساعدت های مالی دوستداران حیات وحش دارد.

امید است که با همیاری و همکاری تمامی علاقه مندان به حیات وحش کشور عزیزمان بتوانیم از پس این مهم به خوبی برآییم.

 

برای سوالات علمی پروژه:
09360168186
مهراد قاضی میرسعید
موسس و دبیر انجمن علمی دانشجویی حیات وحش و دام کوچک دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز

آقای افشون ، مجری پروژه:

09166147115

هنوز گزارشی توسط سرپرست پروژه ثبت نشده است.
برای کامنت گذاشتن باید ثبت نام یا ورودکنید
17 مرداد 1396
20,000تومان
8 مرداد 1396
20,000تومان
5 مرداد 1396
30,000تومان
4 مرداد 1396
75,000تومان
2 مرداد 1396
5,000تومان

پاداش ها