کتاب مدل‌های استارتاپی

40 راز برای نوآوری در مدل کسب‌وکار ویژه استارتاپ‌ها و سازمان‌های ایرانی + مصاحبه با استارتاپ‌ها و سازمان‌های ایرانی مثل تپسی، علی‌بابا، نت‌برگ، زرین‌پال، پارک علم و شریف و ...

79,500 تومان
70,000 تومان
پایان یافته
  • کتاب مدل‌های استارتاپی
  • کتاب مدل‌های استارتاپی
  • کتاب مدل‌های استارتاپی
  • کتاب مدل‌های استارتاپی
  • کتاب مدل‌های استارتاپی
  • کتاب مدل‌های استارتاپی
  • کتاب مدل‌های استارتاپی
  • کتاب مدل‌های استارتاپی

 

 

 

خرید کتاب در آدرس:
 

armansafayi.com/book

 

 

مقدمه کتاب مدل‌های استارتاپی

 

به نام او

اگر خواندن کتاب را آغاز کنید، از همان فصل اول خواهید ديد که من اهل مقدمه‌چینی نیستم و مستقیم اصل مطلب را گفته‌ام؛ چون واقعاً برای خودم آزاردهنده است که گاهی مجبور می‌شوم اصل محتوا و لبِّ مطلب یک کتاب را که در چند صفحه خلاصه می‌شود، پس از خواندن چندين صفحۀ اضافی دریابم.

دربارۀ مقدمۀ کتاب نیز همین موضوع صادق است. می‌خواهم اصل مطلب را بگویم؛ چراکه معتقدم زمان مخاطبان این کتاب، ارزشمند است.

این کتاب برای چه کسانی نوشته شده است؟

می‌توانم مخاطبان این کتاب را به سه دسته تقسیم کنم:

۱. افرادی که علاقه‌مند به استارت‌آپ‌ها و یا ان‌شاءالله به‌زودی کارآفرین هستند. دستاورد کتاب برای آنان آشنایی با مدل‌های کسب‌وکار است.

۲. مدیران سازمان‌های بزرگ که سرگرم رقابت با رقبای خود هستند. دستاورد کتاب برای هرکدام از این مدیران که اهل یادگیری باشند و این کتاب را حتی شده چند روز زودتر از رقبایشان مطالعه کنند، پیروزي قريب‌الوقوع در برابر رقبا خواهد بود.

۳. مدیران و بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهاي کوچک. دستاورد کتاب برای آن‌ها آشنایی با روش صحیح استفاده از یک مدل کسب‌وکار و نوآوربودن در آن و دیدن مثال‌های بسیار در این زمینه است.

 

اگر قصد آشنایی بیشتر با بنده، سوابق علمی، سوابق کاری و سوابق تدریسم در دانشگاه‌ها را داشتید، خوش‌حال خواهم شد که به سایت شخصی من، بخش دربارۀ ما، مراجعه کنید.

نشانی صفحه رزومه: armansafayi.com/about

راهی ساده‌تر، جست‌وجوی نام من در گوگل است.

چرا این کتاب را نوشتم؟

شما دوستانی که در حوزۀ استارت‌آپ‌ها فعال هستید، به‌خوبی می‌دانید که در این حوزه کتابی تماماً بومی و خاص فضای کسب‌وکار ایران وجود ندارد. همین دلیل کافی بود تا عمر بگذارم و محتوایی بومی و بسیار کاربردی را آماده کنم و کتابی بنویسم که به شکل یک دستورالعمل باشد تا از روی آن مثل یک دستور پخت بخوانید و ایده‌هایی بزرگ و کاربردی و اجرایی بگیرید.

چرا روی کاربردی‌بودن و اجرایی‌بودن حتمی محتوای این کتاب این‌قدر تأكيد کرده‌ام؟ وجه تمایز این کتاب از سایر کتاب‌های نوشته‌شده درزمینۀ کسب‌وکار چیست؟

در این کتاب، بیش از چهل مثال ایرانی آورده‌ام. به همین دلیل، مطمئنم و تأكيد می‌کنم که محتوای کتاب کاربردی و اجرایی است. برای هر ایده و مطلب مهمی که در کتاب مطرح کرده‌ام، حتماً یک استارت‌آپ یا سازمان ایرانی را مثال زده‌ام که آن ایده را اجرا کرده است و وقتی افرادی آن را اجرا کرده‌اند، یعنی به‌کارگیری آن در ایران شدنی است.

وجه تمایز این کتاب با سایر کتاب‌های کسب‌وکاری در بومی‌بودن این کتاب و مناسب‌بودن آن برای فضای کسب‌وکار در ایران است؛ زیرا این محتوا از دلِ نشستن بنده پای صحبت‌های کارآفرینان و مدیران سازمان‌ها برخاسته است.

وجوه تمایز ریز و درشت دیگری هم هست که فقط به‌طور خلاصه به آن‌ها اشاره می‌کنم:

  1. رویکرد استارت‌آپی و کارآفرینی نوین کتاب، بر خلاف کتاب‌های سنتی و قدیمی کسب‌وکاری موجود در بازار؛
  2. همراه‌بودن کتاب با کارگاه‌های آموزشی آنلاین و آفلاین؛
  3. پویابودن کتاب؛ یعنی به‌روزرسانی مداوم مثال‌ها و محتواها در قالب ویدئو و پادکست و مقاله برای باشگاه خوانندگان کتاب؛
  4. ساده و روان و بی‌حاشیه بودن متن کتاب و دوری آن از مقدمه‌چینی‌های اضافه.

دستورالعمل استفاده از این کتاب دستورالعملی

اگر با ادبیات حوزۀ مدل‌های کسب‌وکار آشنایی اولیه دارید یا می‌دانید مدل کسب‌وکار چیست و چه تعریف و مفهومی دارد يا با بوم‌مدل كسب‌وكار دقيقاً آشنا هستید، با همین ترتیبِ کتاب پیش بروید، یعنی از فصل یک تا آخر. اما اگر احساس می‌کنید نیاز به آشنایی اولیۀ بیشتری دارید، به این ترتیب بخوانید:

  1. از فصل ۳ تا آخر؛
  2. فصل ۱ و بعد ۲٫

در فصل ۳، توضيحاتي دربارۀ چيستي مدل كسب‌وكار ارائه داده‌ام. البته نگران نباشید، حتی در بخش تعاریف و مقدمات هم نگذاشتم کتاب خشک و دانشگاهی باشد، کتاب پر از داستان است و مثال‌های واقعی بین‌المللی و ایرانی.

در فصل سوم کتاب، ابتدا برای شما مشخص می‌کنم که مدل کسب‌وکار اصلاً چه مفهومی دارد و به چه درد شما می‌خورد، چرا می‌تواند به شما کمک کند، چه آثار مثبتی دارد و چه شرکت‌ها و صنعت‌هایی با مدل کسب‌وکارهای نوآورانه پیروز شده‌اند.

در فصل چهارم کتاب، پس از آنکه متوجه شدید مدل کسب‌وکار چیست، به شما روش‌هایی را پیشنهاد می‌کنم که بتوانید مدل کسب‌وکار فعلی سازمان یا استارت‌آپ خود را ارزیابی کنید و ببینید چه ضعف‌هایی دارید و چگونه می‌توانید مدل خود بهبود دهید. برای هرکدام از این روش‌ها، مثال‌هایی برای ارزیابی واقعی زده‌ام. سؤالاتی هم مطرح کرده‌ام تا با پرسیدن آن‌ها از خودتان، مدل کسب‌وکارتان را بهتر ارزیابی کنید.

در فصل پنجم می‌گویم حال که دانستید مدل کسب‌وکار چیست و مدل کسب‌وکار خودتان را ارزیابی کردید، می‌توانید درک كنيد چرا نوآوری در مدل کسب‌وکار مهم‌ترین نوآوری است. در این فصل، دستورالعملی به شما می‌دهم تا بتوانید مدل کسب‌وکاری نوآورانه برای خود پیدا کنید. لازمۀ این روش آن نیست که مثل نوابغ ناگهان ایده‌ای در ذهن‌تان جرقه بزند، بلکه گام‌به‌گام توضیح داده‌ام که چگونه باید مدل کسب‌وکارتان را نوآورانه و سودآور کنید.

اما در فصل اول، ادامۀ آنچه را در فصل پنجم گفته‌ام، مي‌خوانید. در فصل ۵ گفته‌ام برای نوآوری در مدل کسب‌وکار، به دانستن دقیق مدل‌های کسب‌وکار کاربردی‌شده در دنیا نیاز داریم تا بتوانیم از آن‌ها الگو بگیریم. در فصل اول، از بین مدل‌های کسب‌وکار کاربردی‌شده و موفق و سودآور دنیا، چهل نمونه را برشمرده‌ام که در ایران هم کاربردی شده‌اند و برای هرکدام، حداقل یک مثال ایرانی و یک مثال بین‌المللی زده‌ام. ضمن آنکه در بخش نكته‌ها، بعد از هر الگو، نکات ظریفی را برای اجرای بهتر هر مدل در ایران مطرح کرده‌ام.

در فصل دوم، کاربرد هرآنچه را در کتاب توضیح داده‌ام، خواهید دید. با هفت استارت‌آپ و سازمان موفق ایرانی مصاحبه‌هایی تخصصی انجام داده‌ام، دربارۀ اینکه چگونه مدل کسب‌وکارشان را ایجاد کرده‌اند و در آن نوآوری داشته‌اند. به‌طورکلی، توضیح داده‌ام که این استارت‌آپ‌ها و سازمان‌ها، در ایران و در شرایط کنونی، چگونه دستورالعمل‌هایی را که در این کتاب آورده‌ام، اجرا کرده‌اند.

در آخر باید بگویم من برای بی‌نقص‌بودن كتاب و موفق‌شدن شما دوست عزیزی که این کتاب را می‌خوانید، همۀ تلاشم را به‌کار برده‌ام؛ اما یقیناً انسان پر از نقص است. به بزرگواری خود ببخشید. تقاضا می‌کنم نواقص و نقاط ضعف من را حتماً به خودم اطلاع دهید و نقاط قوت را هم حتماً به همۀ کسانی که موفقیت آن‌ها را می‌خواهید.

مرسوم است در بخش آخر مقدمه تشکر شود که «من لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق».

اول از همه، وام‌دار و مدیون الطاف همیشگی حضرت امیرالمؤمنین و خدایش هستم که توفیقی چنین عظیم به من حقیر عطا فرمودند. سپس پدر و مادر و خانوادۀ بزرگوارم و نیز همسر گرامي‌ام را مخاطب قرار می‌دهم و به‌خاطر زحماتی که کشیدند، از ایشان تشکر ویژه‌ای می‌کنم.

پس از آن، از همۀ استادها و مدیران و کارآفرینانی که در نگارش این کتاب مرا همراهی کردند سپاسگزاری می‌کنم، چه آن‌هایی که فرصت شده و نامشان در کتاب آمده است، چه بقیۀ استادهای بزرگوارم.

بياييد خواندن اين كتاب را حتي شده يك روز زودتر از رقبايتان آغاز كنيد. من هم در كنار شما هستم.

هميشه متمايز و موفق باشيد.

آرمان صفايي

۱ مرداد ۱۳۹۶


 

مزایای ویژه پیش‌خریدکنندگان نسخه‌ی چاپی کتاب

  • تمام پیش‌خریدکنندگان نسخه چاپی کتاب، یک نسخه الکترونیکی رایگان هدیه خواهند گرفت.
  • تمام پیش‌خریدکنندگان می‌توانند از امتیاز نیم‌ساعت مشاوره رایگان در خصوص اجرای صحیح مفاهیم کتاب برخوردار شوند.
  • تمام پیش‌خریدکنندگان نسخه چاپی کتاب به مراسم رونمایی کتاب دعوت خواهند شد.  ( که به احتمال بسیار بالا در شهریورماه سال 96 در دانشگاه شریف برگزار خواهد شد.)
  • تمام پیش‌خریدکنندگان نسخه چاپی کتاب از تخفیف 100 درصدی برای شرکت در کارگاه‌ها و رویدادهای آموزشی کتاب برخوردار می‌شوند

 

 

هنوز گزارشی توسط سرپرست پروژه ثبت نشده است.
برای کامنت گذاشتن باید ثبت نام یا ورودکنید
20 شهریور 1396
15,000تومان
6 شهریور 1396
15,000تومان
29 مرداد 1396
15,000تومان
21 مرداد 1396
11,500تومان
14 مرداد 1396
11,500تومان

پاداش ها

15,000 تومان

پیش‌خرید نسخه چاپی کتاب

با 30 درصد تخفیف