ماموریت ممکن

با هم به 400 زن از نقاط مختلف کشور کمک می‌کنیم تا فروشگاهی برای عرضه مستقیم محصولات‌شون داشته باشن. هدف کمک به توانمند شدن زنانی هست که به حاشیه رونده شدن، مثل زنان سرپرست خانوار، روستایی و...

25,165,800 تومان
50,000,000 تومان
پایان یافته

به روز رسانی 16 دی ماه:

دیروز روز پایانی کمپین ما بود. به رغم زلزله، فیلترینگ و مشکلات بسیار دیگر، شما از روز اول تا همین دیروز کنارمان بودید. پیام کمپین را بین دوست و آشنا پخش کردید،  حتی مستقل پول جمع کردید برای ما. در تمام این روزهای سخت یک لحظه تنها نبودیم، چون شما بودید.

هیچ چیزی شیرین‌تر از این نبود که همه با هم در پی رویای بزرگی بودیم. به جهانی عادلانه‌تر فکر کردیم، و به خاطرش دست به عمل زدیم. ما با هم توانستیم بیش از 25 میلیون تومان پول جمع کنیم.

با این پول نمی‌توانیم مینی‌بوسی که قرار بود داشته باشیم را بخریم، اما بنا داریم این کارها را انجام بدهیم:

* اجاره انبار، تهیه تمام ابزار و امکانات لازم، و تامین نیروی انسانی برای برگزاری برنامه‌های منظم و کوچک فروش ماهانه حضوری در تهران (خوبی جانبی اجاره انبار این است که لااقل بخشی از کارها را می‌توانید خیلی سریع و تنها با پرداخت یک هزینه ارسال یک جا از انبار دریافت کنید و نه از شهرهای مختلف.) راستی کتابفروشی، کافه یا کلا جایی را می‌شناسید که بخواهد دو روز در ماه میزبان ما باشد؟

* حمایت از گروه‌های به حاشیه رانده شده و نیازمند حمایت بیشتری برای ورود به کار. این حمایت به اشکال مختلف از جمله کمک به تهیه مواد اولیه، آموزش و... صورت خواهد گرفت.

* بررسی سایر اقداماتی که ممکن است برای ما قابل انجام باشند مانند فروش در خارج از کشور. با عملی شدن هرکدام از این اقدامات اطلاع‌رسانی در آن زمینه انجام خواهد شد.

از تک تک کسانی که با گذاشتن پست در شبکه‌های اجتماعی و یا فرستادن پست‌های دستادست به دیگران، در انتشار کمپین به ما کمک کردند از صمیم قلب متشکریم. بدون همراهی شما امکان نداشت بتوانیم کاری بکنیم.

===============================

یه مشکلی هست...

اگه یه زن روستایی باشی، خیلی سخته بری شهر و کاراتو بفروشی. اگه شانس بیاری شاید یه دلالی بیاد روستاتون و به قیمت خیلی کمی کارتو بخره، اونم با منت.

اگه یه زن سرپرست خانوار باشی باید خرج خودت و بچه هاتو دربیاری، اما کار کجاست. اگه شانس بیاری شاید یه مغازه‌ای کاراتو امانی بذاره برای فروش و نصف پولشو بده بهت. تازه برای گرفتن اون نصفم باید کلی بری و بیای.

اگه معلول باشی، اگه مهاجر باشی و... نمی‌تونی به این راحتی کاراتو بفروشی، نمی‌تونی قیمت واقعی کارتو بگیری، نمی‌تونی پولت رو به موقع بگیری.

 

می‌دونستین همین الان زنانی هستن که برای دوخت هر مانتو فقط 1000 تومن دستمزد می‌گیرن؟

ماموریت ممکن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راه حل ما

در حال حاضر دستادست با 70 گروه و فرد تولیدکننده (400 زن) در 15 تا استان کشور همکاری می‌کنه و سعی داره بهشون کمک کنه تا بتونن محصولات‌شون رو عادلانه بفروشن. عادلانه یعنی 80 تا 90 درصد قیمت فروش به دست تولیدکننده می‌رسه.

ما از فروش 440 تا کار در سال 93، به 3300 کار در سال 95 رسیدیم، اما با یه تقسیم ساده می‌بینید که این یعنی 8.25 محصول برای هر فرد. این عدد خیلی خیلی کوچیکه، اما ما به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و غیردولتی توانی بیشتر از این نداشتیم. ما وابسته به جایی نیستیم به جز شما. می‌خوایم به کمک شما کاری کنیم که وضعیت کار این زنان حداقل یه پله بره بالاتر. چون حق تک به تک این زنان شجاع و سختکوش یه زندگی بهتره.

 

می‌خوایم به کجا برسیم؟

با کمک شما به کمپین، این زنان می‌تونن برای اولین بار در ایران فروشگاهی مختص خودشون داشته باشن. اولین فروشگاه تجارت عادلانه ایران.

 

اگه ما بتونیم 50 میلیون پول جمع کنیم، یه مینی‌بوس قدیمی خریداری و بازسازی می‌شه و تو خیابونای تهران محصولات این زنان رو به شکل مستقیم عرضه می‌کنه.

 

با کمک‌های شما این زنان در چرخه پایداری از توان‌افزایی وارد خواهند شد:

افزایش فروش محصولات زنان -> قدرتمندتر و توانمندتر شدن در مواجهه با مشکلات -> داشتن کنترل بیشتر روی زندگی و گرفتن تصمیمات بهتر -> آموزش و تغذیه و سلامت بیشتر -> خروج از چرخه فقر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کمک شما یعنی اهمیت دادن به تجارت عادلانه، یعنی کمک به شکل گرفتن زنجیره فروش عادلانه تو کشور خودمون، یعنی اینکه شما اهمیت می‌دین به اینکه هر خرید ساده چه اثر قابل توجهی تو جهان می‌تونه داشته باشه.

این ماموریت، یه ماموریت ممکنه، وقتی همه ما دست به دست هم بدیم برای این رویای بزرگ. همه با هم پشت یه ایده نو بایستیم به امید خلق یه جهان نو، یه جهان عادلانه‌تر!

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره دستادست و فعالیت‌هاش می‌تونید به این لینک مراجعه کنید:

http://dastadast.ir/mission-possible

تمام کسانی که به این کمپین کمک کنن، با وارد کردن آدرس ایمیلشون گزارش‌های مستمری از وضعیت پیشرفت کار دریافت خواهند کرد.

در صورتی که موفق به واریز نشدید یا ساکن خارج از ایران هستید به تلگرام یا ایمیل ما پیغام بدین تا شماره کارت یا پی پال برای واریز به شما داده بشه:

dastadast@gmail.com //// http://telegram.me/dastadast

25 مهر 1396
شروع پروژه

  • 14 آبان 1396

    سیزده آبان و ده درصد از اهداف

    سیزدهم آبان ماه کمپین ماموریت ممکن به ده درصد از اهدافش دست پیدا کرد. حالا یه قدم نزدیک‌تر شدیم به رویامون. 

    رویایی که توش پاییزا فروشگاه سیار دستادست رو برونیم و برونیم، تا برسیم زیر چنارهای نارنجی رنگ بلند خیابون ولی‌عصر. وایستیم منتظرتون، منتظر رفقامون.
    رویای اینکه از چهار گوشه ایران کار داشته باشیم تو ماشین‌مون. از آذربایجان تا خراسان، از گیلان تا سیستان. کار دست زنانی که خودِ زندگی‌ان.
    قلب‌مون می‌گه ... یه روزی ماشینامون تو خیلی از شهرا می‌چرخن...

    #ماموریت_ممکن #این_ماموریت_با_شما_ممکن_است


     

برای کامنت گذاشتن باید ثبت نام یا ورودکنید
1396/7/29
به امید آنکه دستادست با هم بهترین ها را رقم زنیم
ناشناس
13 دی 1396
خصوصی
9 دی 1396
50,000تومان
9 دی 1396
73,000تومان
8 دی 1396
10,000تومان
7 دی 1396
1,000,000تومان

پاداش ها

10,000 تومان

مدال حمایت از نوع هفتم

گزارش‌های ما رو با هر مقدار حمایتی دریافت خواهید کرد.

50,000 تومان

مدال حمایت از نوع ششم

اسم شما در گزارش پروژه به عنوان حامی ثبت و منتشر می‌شه.

125,000 تومان

مدال حمایت از نوع پنجم

شما با این میزان کمک امکان فروش مستقیم برای یک زن را فراهم می‌کنید. علاوه بر درج اسم، تقدیرنامه رسمی الکترونیکی از سازمان دریافت می‌کنید.

250,000 تومان

مدال حمایت از نوع چهارم

شما با این میزان کمک امکان فروش مستقیم برای 2 زن را فراهم می‌کنید. علاوه بر تمام موارد قبلی، اسم شما در بخش "داستان ما"ی سایت به عنوان همراه دستادست ثبت می‌شه.

500,000 تومان

مدال حمایت از نوع سوم

شما با این میزان کمک امکان فروش مستقیم برای 4 زن را فراهم می‌کنید. علاوه بر تمام موارد قبلی، اسم شما به دیوار فروشگاه ما نصب می‌شه.

1,000,000 تومان

مدال حمایت از نوع دوم

شما با این میزان کمک امکان فروش مستقیم برای 8 زن را فراهم می‌کنید. علاوه بر تمام موارد قبلی، مشاور اجرایی پروژه هم خواهید بود.

10,000,000 تومان

مدال حمایت از نوع اول

شما با این میزان کمک امکان فروش مستقیم برای 80 زن را فراهم می‌کنید. علاوه بر تمام موارد قبلی، نام شما به عنوان حامی ویژه دستادست در پوسترهای مرتبط با تمام ایونت‌های یک سال آینده دستادست درج می‌شه. همین‌طور لوگوی شما بیرون فروشگاه سیار ما نصب می‌شه.