کتاب بازاریابی هکر رشد

بازاریابی هکر رشد، ترجمۀ با مجوز رسمی کتاب پرفروش Growth Hacker Marketing اثر رایان هالیدی است که چگونگی بازاریابی نتیجه‌گرا برای هر کسب و کاری به دور از هزینه‌های گزاف بازاریابی سنتی را نشان می‌دهد.

2,001,702 تومان
4,100,000 تومان
پایان یافته
  • کتاب بازاریابی هکر رشد
  • کتاب بازاریابی هکر رشد
  • کتاب بازاریابی هکر رشد

شما از کتاب بازاریابی هکر رشد در این طرح حمایت می‌کنید.


بازاریابی هکر رشد ترجمه دارای مجوز رسمی کتاب پرفروش Growth Hacker Marketing اثر رایان هالیدی استراتژیست رسانه و نویسنده‌ای برجسته در استراتژی و کسب و کار است. 

<<قیمت کتاب در روی جلد 15000 تومان و در وبسایت کانون ترجمان 13000 تومان می باشد>>

 

نقطه عطف بازاریابی سنتی

رایان هالیدی همانند همه بازاریابان سنتی، هر روز کارش ورود به دفتر کار، مرور تمامی اسنادی در انتظار امضا، تأیید طرح‌های تبلیغاتی، پردازش صورت حساب‌ها، پشتیبانی رویدادها، مرور پیشنهادهای رسیده، نوشتن مطلبی درباره محصولات آماده عرضه به بازار، سر و سامان دادن به انبوهی از مجلات رسیده و کارهایی از این دست بود. او می گوید: “معاون ارشد بازاریابی بودم. کارم را کاملاً دوست داشته و در آن مهارت داشتم. فردی خودساخته و خودکفا در یادگیری که در ۲۵ سالگی به پیشرفت فعالیت‌های یک شرکت تجاری جهانی شناخته شده با ۲۵۰ فروشگاه در بیست کشور و بیش از ششصد میلیون دلار درآمد کمک می‌کردم”. اما روزی مقاله‌ای از اَندرو چِن با عنوان: “هکر رشد، معاون ارشد جدید بازاریابی است.” همه چیز را برای او و دیگر بازاریابان سنتی تغییر داد.


"هکر رشد، دیگر چه کوفتی است؟ چطور یک مهندس می‌تواند کار یک بازاریاب را انجام دهد؟"

آن مقاله این واکنش را در رایان و دیگر بازارایابان سنتی ایجاد کرد. اما واقعاً هک رشد چیست و هکرهای رشد کیستند؟ هکرهای رشد آمیزه‌ای از یک بازاریاب و یک کدنویسند، کسانی که به سوال سنتی “چطور مشتریان را به سمت محصولم بکشانم؟” نگریسته و با آزمون‌های آ/ب، صفحات فرود (وب‌سایت)، بازاریابی ویروسی، ارسال ایمیل، و گراف باز، و غیره پاسخ می‌دهند. در مقایسه با معاون ارشد بازاریابی با گروهی از بازاریابان غیرفنی که فقط به آن‌ها گزارش می‌دادند، هکرهای رشد مهندسانی‌اند که تیم‌هایی از مهندسان را هدایت می‌کنند. محاسبه ارزش چند شرکتی که چِن به آن‌ها اشاره کرد، شرکت‌هایی مانند درآپ‌باکس، زینگا، گروپان، اینستاگرام، پین‌تِرست که به زحمت چند سال پیش وجود داشتند اکنون میلیاردها میلیارد می‌ارزند ارزش و اهمیت بازاریابی هکر رشد را نشان می‌دهد. 


مشکل اصلی کسب و کارهای نوپا بودجه هنگفت برای تبلیغات است

به قول میکا بالدوین، بنیانگذار گرافیکلی و منتور در تچ‌استارز و ۵۰۰‌استارت‌آپ، “بدون داشتن بودجه‌ای حسابی، استارت‌آپ‌ها چگونگی هک سیستم برای ساختن شرکت‌هایشان را یاد گرفتند. هکشان به تجدید نظر در بازاریابی، از اساس و بدون هیچ‌یک از آن روش‌ها یا فرضیات قدیمی منجر شد. و حالا، میان‌برها، نوآوری‌ها، و راه‌حل‌های سری‌شان در مقابل هر آن چیزی که آموخته بودیم قرار گرفتند. همگی به دنبال به دست آوردن چیزهایی بیشتر و با زحمت کمتریم. برای بازاریابان و کارآفرینان، این تناقض عملاً توصیف شغل‌شان است. رایان در این کتاب به اینکه چطور هکرهای رشد به شرکت‌هایی مانند درآپ‌باکس، میل‌باکس، توییتر، پین‌ترست، فیس‌بوک، اسنپ‌چت، اِورنوت، اینستاگرام، مینت، اَپ‌سُومو، استامبل‌آپون کمک کرده‌اند تا اساساً با هیچ، کارهای ارزشمندی انجام دهند نگاهی می‌اندازد.


تردستی هکرهای رشد چیست؟

رایان می گوید: “چیزی که بیش از هر چیزی در مورد آن شرکت‌ها مرا بهت زده کرد این بود که هیچ‌یک از آن‌ها بر اساس مهارت‌هایی که بازاریابان سنتی –چون من– همیشه آن‌ها را خاص تلقی کرده بودم بنا نشده بودند، و اغلب بدون منابعی که سالیان سال آن‌ها را ضروری و اساسی می‌پنداشتم شکل گرفته بودند. نتوانستم نه “بازاریاب” –و نه آژانس بازاریابی– را مسئول موفقیت‌هایشان بدانم، چون اصلاً حتی یکی هم وجود نداشت. هک رشد “بازاریابی” را بی‌معنی کرده بود، یا حداقل بهترین روش‌هایش را بازنویسی کرده بود.” شغل هکرهای رشد –آن‌گونه که همیشه فکر می‌شد– بازاریابی کردن نیست. بلکه شغل‌شان رشد سریع شرکت‌ها، رسیدن به دستاوردی عظیم از هیچ، و خلق نتایجی شگفت‌انگیز در موقعیتی به‌طور باورنکردنی محدود است. و این شغل حدیث پوست‌اندازی بازاریابان است که امروزه دیگر کارشان انجام مجموعه‌ای از کارهای بی‌شمار نیست. هدف نهایی هر هکر رشدی ایجاد یک ماشین بازاریابی قائم–به–ذات به منظور دستیابی به جمعیتی میلیونی از کاربران است. 

به جای عرضه محصول با بودجه تبلیغاتی چند میلیون دلاری، هکرهای رشدی که رایان در این کتاب درباره‌شان حرف می‌زند پروژه را با منابع تقریباً ناچیز شروع می‌کنند. آن‌ها با اجبار به نوآوری و با انگیزه آزمایش راه‌کارهایی جدید، چندین برند میلیارد دلاری ساخته‌اند. آن‌ها این کارها را نه‌تنها بدون اندیشیدن به شرکت‌هایی که عرضه محصولات‌شان با هزینه‌هایی گزاف و مراسمی مجلل و با شکوه اتفاق می‌افتد انجام دادند؛ بلکه می‌خواستند از تاکتیک‌های پرهزینه و تبلیغاتی آن‌ها نیز پرهیز کنند. به‌جای جادو کردن عوام با تبلیغات، و یا استفاده از صفحه اول روزنامه‌ها برای شناساندن برند، با ظرافت و دقت گروه مشخصی از مخاطبان را هدف قرار دادند.


ساختار کتاب چگونه است؟

این کتاب چون به بخش‌های مهم و کاربردی کار می‌پردازد، کوتاه است و هرگز شما را با مفهومات سنگینی همچون “تجزیه و تحلیل کوهورت” و “ضریب همبستگی ویروسی” درگیر نمی‌کند. به‌جای آن روی طرز تفکر –که مهم‌ترین بخش است– تمرکز می‌کند. رایان کتاب را با تجربیات خودش آغاز و تمام می‌کند، نه به این دلیل که آدم خاصی‌است (آنگونه که خودش می گوید)، بلکه به این دلیل که فکر می‌کند این تجربیات خودشان دنیای کوچک این صنعت را به خوبی توضیح می‌دهند. شیوۀ قدیمی –که در آن تولید محصول و بازاریابی دو فرآیند جدا و متفاوت از هم بوده‌اند– با شیوه‌های دیگر جایگزین شده‌اند. 

رایان می‌خواهد در این کتاب شما را از راهی جدید –که فرآیندی بسیار سیال‌تر و تکرار پذیرتر است– ببرد. یک هکر رشد، بازاریابی را نه به‌عنوان کاری که یک شخص انجام می‌دهد، بلکه به‌عنوان چیزی که شخص در محصول تعبیه می‌کند می‌بیند. سپس محصول در مسیر خود به‌صورت متوالی سه مرحله راه‌اندازی، هم‌سپاری، و بهینه‌سازی را بارها طی می‌کند تا در طول مسیرش رشدی عظیم و سریع را تجربه کند. فصل‌های این کتاب این ساختار را دنبال می‌کنند. او در این کتاب به دنبال سخت کردن تعاریف نیست. او می‌گوید: “مهم این است که همۀ ما به دنبال رشد کسب و کارمان، معرفی وب‌سایتمان، فروش بلیط برای رویدادمان، یا جذب سرمایه برای پروژه تازه شروع شده‌مانیم. و با راهی متفاوت با آنچه در گذشته مرسوم بود به دنبال انجام آنیم.”


کتاب به کار چه کسانی می‌آید؟

چه در‌حال حاضر یک مدیر بازاریابی باشید، چه یک فارغ‌التحصیل دانشگاه آماده ورود به بازار کار، اولین هکرهای رشد پیشگام شیوه‌ای نوین شده‌اند. برخی از استراتژی‌هایشان به طوری باورنکردنی تکنیکی و پیچیده است. آن استراتژی‌ها هم مرتباً تغییر می‌کنند؛ در حقیقت گاهی ممکن است حتی فقط برای یک بار کاربرد داشته باشند. کتاب برای شما اگر در یکی از دسته های زیر هستید طراحی شده است: 

  • بازاریابانی که روش های قدیمی باعث ایجاد اشتباه و خسارت در کسب و کار آن ها شده است.
  • کارآفرینان نوپا که به دنبال رشد کسب و کار خود هستند.
  • مدیران بازاریابی که به دنبال جذب مشتری برای یک محصول یا سرویس و کسب درآمد بالا هستند.
  • طراحانی که به دنبال ایده های جدید در کار خود هستند.

آنچه این کتاب به شما می آموزد:

  • نشان دادن طرز فکر و رویکردی جدید به جای  آموختن تاکتیک‌هایی مشخص به همراه جزئیات‌شان؛
  • پیدا کردن تعاریفی برای مجموعه‌ای از مفاهیم اساسی هک رشد؛
  • یافتن میانبرهای عملی برای به کارگیری بودجه و منابع خود؛
  • مطالعه، پژوهش، و مصاحبه با بهترین هکرهای رشد دنیا به‌صورت فشرده؛  
  • رهنمون کردن شما با  فرآیند آغاز کاری با یک کاربر تا رسیدن به میلیون‌ها و احتمالا صدها برابر آن.

دیگران درباره هک رشد و کتاب بازاریابی هکر رشد چه می‌گویند

در اهمیت و نقش بازاریابی هکر رشد و کاری که کتاب رایان هالیدی در ابن زمینه کرده است همین بس که آرون گین، هکر رشد در استامبل‌آپون می گوید: “رایان در این کتاب کاری سخت و ارزشمند انجام داده است. او پای در راه دشوار هک رشد گذاشته و آن‌را با هنرش، با راهنمایی، و درک آسان آنچه نیاز دارید بدانید ساده‌سازی کرده است. بازاریابان رشد، بازاریابی را باز تعریف کرده، و کتاب رایان، شما را یک قدم در این رقابت پیش می‌اندازد.”

دِرِک هالپرن، بنیانگذار سوشال‌تریگرز هم می گوید: “اگر به دنبال یادگیری بیشتر هک رشدید، کتاب جدید رایان چیزی است که حتماً باید آن‌را بخوانید.”

شان اِلیس، هکر پیشین رشد درآپ‌باکس و ایونت‌برایت، بنیانگذار کوالاروو، و مخترع کلمه “هکر رشد” هم با شناختی که از رایان و هنر او دارد به ظرافت می‌گوید: “رایان قدرت ساختار فکری هکر رشد را در تسخیر خود داشته و آن‌را در اختیار بازاریابان شرکت‌ها از هر نوع و هر اندازه‌ای قرار می‌دهد. اگر پس از خواندن این کتاب، جهشی در نتایج فروش‌تان حاصل نمی‌شود مشکلی در محصول‌تان وجود دارد.”


اما رایان هالیدی کیست؟ 

رایان هالیدی یک استراتژیست رسانه و نویسنده‌ای برجسته در استراتژی و کسب و کار است. پس از ترک تحصیل از دانشگاه در سن نوزده سالگی، برای کارآموزی نزد رابرت گرین –نویسنده کتاب ۴۸ قانون قدرت– رفت. او به چندین نویسنده کتب پرفروش و موسیقی‌دان با چندین آلبوم پرفروش (پلاتینیوم) مشاوره داد. او چندین سال در سمت مدیر بازاریابی اِمریکن اَپَرل فعالیت کرد. کمپین‌هایش در این دوران به‌عنوان نمونه‌های تحقیقی توسط توییتر، یوتیوب، و گوگل مورد پژوهش قرار گرفته و درباره آن‌ها در اَداِیج، نیویورک تایمز، و فست‌کمپانی مقالاتی نوشته شد.

کتاب اولش، به من اعتماد کن، من دروغ میگم: اعتراف‌نامه یک متقلب رسانه —که فایننشیال تایمز آن‌را آشوب‌گر حیرت‌انگیز نامید— شروع پرفروشی بود که اکنون در دانشگاه‌های سراسر دنیا تدریس می‌شود. او هم‌اکنون روزنامه نگار مشارکت کننده در تولید محتوا در نیویورک آبزرور و همچنین همکار وب‌سایت ثات کاتالوگ از راه دور از منزلش در آستین تگزاس است.


ارزشی که کانون ترجمان با ترجمه این کتاب خلق می‌کند

کانون ترجمان استارتاپی است که به دنبال حل مشکلات چندگانه ترجمه و نشر کتب خارجی به زبان فارسی است. گرچه پرداختن به همه آنها در حوصله این مکان و زمان نمی گنجد، اما می‌توان ارزش پیشنهادی توسط کانون را در: ترجمه کتب پرفروش دنیا به زبان فارسی توسط افراد متخصص و نه صرفا افراد آشنا به زبان؛ ارائه سیستم فروشی که دسترسی به اینترنت و پست تهیه کتاب را امکان پذیر کند؛ کاهش قیمت برای مخاطبین به میزان قابلی توجه؛ و ارسال رایگان خلاصه نمود.


 مترجمان کتاب

کتاب پرفروش بازاریابی هکر رشد در کانون ترجمان و به همت دکتر علیرضا دهقانی (مترجم کتابهای ماشین محتوا، و خلق یا نفرت) و مهندس پگاه فرهنگ‌مهر ترجمه شده است. کتاب با مجوز رسمی از نویسنده، و با دقت فراوان ترجمه شده و طی دو مرحله ویراستاری فنی و ادبی تلاش شده عاری از هر اشتباه ترجمه ای، ادبی، و نگارشی باشد. 

 

توجه: بازفروش کتب تهیه شده در این کمپین به هر نحوی ممنوع می‌باشد.

 

هنوز گزارشی توسط سرپرست پروژه ثبت نشده است.
برای کامنت گذاشتن باید ثبت نام یا ورودکنید
1397/4/27
با سلام ممنون از همه زحماتی که می کشید. با آروزی موفقیت برای تیم کانون ترجمان
1397/4/26
چنین کتاب های خوب و مفیدی قطعا مترجمان خوبی هم دارند. سپاس از همه زحماتی که میکشید وممنون از خانم زارعی که منو به این کمپین دعوت کردند.با آرزوی موفقیت های روزافزون تیم کانون ترجمان
1397/4/21
دقت وتلاشی که در تهیه این کتاب شاهدش بودم باعث شد که من هم به عنوان عضوی کوچکی از این مجموعه بزرگ حمایت کنم. امیدوارم که جامعه استارتاپی ایران قدر این زحمات را بدانند. با آرزوی موفقیت روزافزون.
1397/4/19
در کشوری که کار دقیق و درست انجام دادن رایج نیست، حضور استارتاپ‌هایی مثل کانون ترجمان که دارن تلاش می‌کنن یک مشکل اساسی کشور، اونم در مقوله ترجمه تخصصی کتاب‌های پرفروش دنیا رو حل کنن یک غنیمته. کتاب‌های قبلی کانون ترجمان که مثل این کتاب در زمینه کسب و کار و کارآفرینی بوده به خوبی نشون میده اونا دارن کارشون رو درست انجام میدن. کمترین کاری که من می‌تونم انجام بدم، حمایت از اونا با خرید کتابشون و دادن کتابها به افراد تیممه، بماند که قیمت کتاب هم بی‌نظیره. سپاس دوستان، و براتون آرزوی موفقیت می‌کنم.
1397/4/17
پیشینه خوب باعث حمایت های خوبی در آینده میشه. کتاب های قبلی خیلی خوب بودن مخصوصا ماشین محتوا و من با علاقه هر چی تمام این رو گرفتم. امیدوارم همیشه در این راستا دموفق باشید.
17 شهریور 1397
خصوصی
17 شهریور 1397
18,000تومان
12 شهریور 1397
18,000تومان
8 شهریور 1397
18,000تومان
ناشناس
7 شهریور 1397
خصوصی

پاداش ها

این پاداش تمام شده است.
5,000 تومان

یک جلد کتاب بازاریابی هکر رشد - قیمت ویژه

یک جلد کتاب بازاریابی هکر رشد - بسته‌بندی اختصاصی - بوک‌مارک کتاب - ارسال رایگان

این پاداش تمام شده است.
11,500 تومان

یک جلد کتاب بازاریابی هکر رشد

یک جلد کتاب بازاریابی هکر رشد - بسته‌بندی اختصاصی - بوک‌مارک کتاب - ارسال رایگان

18,000 تومان

دو جلد کتاب بازاریابی هکر رشد

2 جلد کتاب بازاریابی هکر رشد - بسته‌بندی اختصاصی - بوک‌مارک کتاب - ارسال رایگان - امضای مترجم

50,000 تومان

پنج جلد کتاب بازاریابی هکر رشد

5 جلد کتاب بازاریابی هکر رشد - بسته‌بندی اختصاصی - بوک‌مارک کتاب - ارسال رایگان - هدیه: 5 نسخه محتوای دیجیتال کتاب ماشین محتوا (کتابچه + منابع کمکی کتاب)

115,000 تومان

ده جلد کتاب بازاریابی هکر رشد

10 جلد کتاب بازاریابی هکر رشد - بسته‌بندی اختصاصی - بوک‌مارک کتاب - ارسال رایگان - امضای مترجم - هدیه: 10 نسخه محتوای دیجیتال کتاب ماشین محتوا (کتابچه + منابع کمکی کتاب) - هدیه: 2 جلد کتاب خلق یا نفرت (ترجمه کتاب Create or Hate اثر دن نوریس هر یک با قیمت 20,000 تومان)

240,000 تومان

بیست جلد کتاب بازاریابی هکر رشد

20 جلد کتاب بازاریابی هکر رشد - بسته‌بندی اختصاصی - بوک‌مارک کتاب - ارسال رایگان - امضای مترجم - هدیه: 20 نسخه محتوای دیجیتال کتاب ماشین محتوا (کتابچه + منابع کمکی کتاب) - هدیه: 4 جلد کتاب ماشین محتوا (ترجمه کتاب Content Machine اثر دن نوریس هر یک با قیمت 32,000 تومان)

560,000 تومان

سی جلد کتاب بازاریابی هکر رشد - ویژه مراکز رشد

30 جلد کتاب بازاریابی هکر رشد - بسته‌بندی اختصاصی - بوک‌مارک کتاب - ارسال رایگان - امضای مترجم - هدیه: کارگاه آموزشی رایگان هک رشد در سازمان شما

600,000 تومان

پنجاه جلد کتاب بازاریابی هکر رشد

50 جلد کتاب بازاریابی هکر رشد - بسته‌بندی اختصاصی - بوک‌مارک کتاب - ارسال رایگان - امضای مترجم - هدیه: 50 نسخه محتوای دیجیتال کتاب ماشین محتوا (کتابچه + منابع کمکی کتاب) - هدیه: 5 جلد کتاب خلق یا نفرت (ترجمه کتاب Create or Hate اثر دن نوریس هر یک با قیمت 20,000 تومان) - هدیه: 5 جلد کتاب ماشین محتوا (ترجمه کتاب Content Machine اثر دن نوریس هر یک با قیمت 32,000 تومان)

787,500 تومان

هفتاد و پنج جلد کتاب بازاریابی هکر رشد

75 جلد کتاب بازاریابی هکر رشد - بسته‌بندی اختصاصی - بوک‌مارک کتاب - ارسال رایگان - هدیه: 75 نسخه محتوای دیجیتال کتاب ماشین محتوا (کتابچه + منابع کمکی کتاب) - ذکر نام و لوگوی شما در بوک مارک اختصاصی حامی (در همه کتابهای ارائه شده در کمپین)

1,000,000 تومان

حامی 1

هدیه: 50 جلد کتاب بازاریابی هکر رشد هر یک به قیمت 15,000 تومان - ارسال رایگان - بوک‌مارک کتاب - ذکر نام و لوگوی شما در بوک مارک اختصاصی حامی (در همه کتابهای ارائه شده در کمپین)

1,150,000 تومان

صد جلد کتاب بازاریابی هکر رشد

100 جلد کتاب بازاریابی هکر رشد - بوک‌مارک کتاب - ارسال رایگان - هدیه: 100 نسخه محتوای دیجیتال کتاب ماشین محتوا (کتابچه + منابع کمکی کتاب) - ذکر نام و لوگوی شما در بوک مارک اختصاصی حامی (در همه کتابهای ارائه شده در کمپین) - هدیه: 20 جلد کتاب خلق یا نفرت (ترجمه کتاب Create or Hate اثر دن نوریس هر یک با قیمت 20,000 تومان)

1,500,000 تومان

حامی 2

هدیه: 50 جلد کتاب بازاریابی هکر رشد هر یک با قیمت 15,000 تومان - ارسال رایگان - بوک‌مارک کتاب - اختصاص یک صفحه سپاسگزاری در کتاب به شما و سازمان‌تان (در همه کتاب‌های ارائه شده در کمپین)

2,300,000 تومان

دویست جلد کتاب بازاریابی هکر رشد

200 جلد کتاب بازاریابی هکر رشد - بوک‌مارک کتاب - ارسال رایگان - هدیه: 200 نسخه محتوای دیجیتال کتاب ماشین محتوا (کتابچه + منابع کمکی کتاب) - ذکر نام و لوگوی شما در بوک مارک اختصاصی حامی (در همه کتابهای ارائه شده در کمپین) - هدیه: 40 جلد کتاب ماشین محتوا (ترجمه کتاب Content Machine اثر دن نوریس هر یک با قیمت 32,000 تومان) - توجه: بازفروش کتب تهیه شده در این کمپین به هر نحوی ممنوع می‌باشد.

5,000,000 تومان

پانصد جلد کتاب بازاریابی هکر رشد

500 جلد کتاب بازاریابی هکر رشد - ارسال رایگان - هدیه: 50 جلد کتاب خلق یا نفرت (ترجمه کتاب Create or Hate اثر دن نوریس هر یک با قیمت 20,000 تومان) - هدیه: 50 جلد کتاب ماشین محتوا (ترجمه کتاب Content Machine اثر دن نوریس هر یک با قیمت 32,000 تومان) - ذکر نام و لوگوی شما در بوک مارک اختصاصی حامی (در همه کتابهای ارائه شده در کمپین) - توجه: بازفروش کتب تهیه شده در این کمپین به هر نحوی ممنوع می‌باشد.

9,000,000 تومان

هزار جلد کتاب بازاریابی هکر رشد

1000 جلد کتاب بازاریابی هکر رشد - ارسال رایگان - برگزاری کارگاه آموزشی رایگان هک رشد بازاریابی نتیجه‌گرا در سازمان شما - اختصاص یک صفحه سپاسگزاری در کتاب به شما و سازمان‌تان (در همه کتاب‌های ارائه شده در کمپین) - درج لوگوی شما در پشت جلد کتاب کنار لوگوی کانون ترجمان - توجه: بازفروش کتب تهیه شده در این کمپین به هر نحوی ممنوع می‌باشد.