یک وعده غذای گرم

مشارکت در «آیین مهرورزی» جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها. طبخ و توزیع غذا در میان کارتن‌خواب‌ها در سه شنبه شب هر هفته و بدون وقفه.

518,201 تومان
12,000,000 تومان
پایان یافته
  • یک وعده غذای گرم

در مرحله جذب می‌خواهیم کارتـن خوابهایی را که به مرحلۀ عجز و تسلیم رسیده اند و قلباً خواستار یک تـحول اساسی هستند را شناسایی کرده و جهت درمان و طی کردن هفت گام بهبودی، به طلوع دعوت کنیم. که این فرایند دعوت و جذب از طریق «آیین مهرورزی» انجام می‌گیرد.


آیین مهرورزی

مهرورزی یکی از خصایص نیک انسانی است که اساس تشکیل گروه‌های خیریه و حرکت‌های انسان‌دوستانه است. هر گروه و سازمان و مجموعه‌ای نیز مطابق با اهداف و چشم‌انداز خود شیوه‌ای را برای مهرورزی و رساندن پیام نوع‌دوستی انتخاب می کند. بر این اساس جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها برای جذب افراد آسیب‌دیده از کارتن‌خوابی، با ایجاد شیوه‌ای متفاوت که به آن «آیین مهروزی» گفته می‌شود برای خدمت‌رسانی در کنار این افراد قرار می‌گیرد .

بیش از 10 سال است که سه شنبه شب هر هفته و بدون وقفه، در «آیین مهرورزی» جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها غذایی طبخ و در میان کارتن‎خوابها توزیع می‎شود. تعداد غذا آیین مهرورزی ابتدا با 25 پرس آغاز شد و در حال حاضر به بیش از 3000 پرس غذا در هر سه‌شنبه رسیده است.پخت غذا از ساعات ابتدایی روز سه شنبه توسط تعدادی از بهبودیافتگان آغاز می‌شود و حدود ساعت 9 شب جشنی به پاس بهبودی افراد کارتن‌خوابی که در طی هفته های گذشته در فرایند جذب با جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها همراه شده اند برگزار می‌شود و در انتهای مراسم جشن غذاها بسته بندی شده توسط یاوران و همراهان جمعیت طلوع بی‌نشان‎‌ ها، در قالب گروه های «پخش غذا» در پارک ها و خیابان های شهر که محل زندگی افراد کارتن خواب است توزیع می شوند.

همچنین در شب‌های سرد زمستان، علاوه بر سه‌شنبه ‌شب‌ها، در تمامی شب‌هایی که دمای هوا به زیر صفر درجه کاهش می‌یابد نیز، طلوع با وعده غذایی گرم، پتو، چوب جهت هیزم و لباس گرم به صورت اضطراری در محل های زندگی افراد بی سر پناه حاضر می‌شود.

در «آیین مهرورزی» هدف از وعده غذایی گرم سیرکردن جسم افراد آسیب دیده از کارتن خوابی نیست بلکه این غذا که با مهر، خلوص و نگاهی بی قضاوت همراه است ، یادآور حس ارزشمندی این افراد است.

غذای گرمی که با احترام و بدون نصیحت و منت و فقط با پیام امید و محبت، به کارتن‎خواب داده می‌شود ، یادآور کانون خانواده است. در واقع در فرایند «آیین مهرورزی» به هیچکس قول و وعده و هیجان کاذب برای تغییر داده نمی‌شود و تنها غذا و احترام است که یک ارتباط دو طرفه از جنس اعتماد را به وجود آورده و باعث می‎شود شخص دچار تنهایی اجتماعی نشود و فضای تغییر را برای او ایجاد کند. همراه غذا، پتو، لباس، لوازم بهداشتی و... نیز توزیع می‎شود.

مناطق عمد توزیع غذا در تهران عبارت است از:شوش، مولوی، هرندی، خاوران، حاشیۀ بزرگراه آزادگان و ورزشگاه شهید کاظمی، آتی ساز، فرحزاد، و...

طلوع هر سه‌شنبه بیش از سه‌هزار پرس غذا در میان بی‌خانمان‌های شهر توزیع می‌کند که هر پرس غذا به مبلغ ۴۰۰۰ تومان طبخ می‌شود که این مبلغ برای هر هفته مجموعا ۱۲ میلیون تومان است
 

هنوز گزارشی توسط سرپرست پروژه ثبت نشده است.
برای کامنت گذاشتن باید ثبت نام یا ورودکنید
20,000تومان
101تومان
2 بهمن 1397
100تومان
80,000تومان
ناشناس
29 آذر 1397
50,000تومان

پاداش ها

4,000 تومان

مشارکت در تهیه یک پرس غذا

شما با تهیه یک پرس غذا در آیین مهرورزی شریک خواهید شد

20,000 تومان

مشارکت در تهیه پنج پرس غذا

شما با تهیه پنج پرس غذا در آیین مهرورزی شریک خواهید شد

80,000 تومان

مشارکت در تهیه بیست پرس غذا

شما با تهیه بیست پرس غذا در آیین مهرورزی شریک خواهید شد