8مین دوره طرح ارزاق (ویژه ماه مبارک رمضان)

ماه برکت ز آسمان می آید...

12,210,018 تومان
12,000,000 تومان
پایان یافته
  • 8مین دوره طرح ارزاق (ویژه ماه مبارک رمضان)
  • 8مین دوره طرح ارزاق (ویژه ماه مبارک رمضان)

 هشتمین طرح ارزاق با همکاری دانشگاه های الزهرا ، آزاد واحد پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
 

رمضان ۹۶ و هفتمین طرح ارزاق التیام، اطعام ۱۱۰ خانواده‌ی نیازمند.

 

به لطف پرودگار و با همت اعضای خیریه‌ی دانشجویی التیام و همکاری گروه های دانشجویی دانشگاه (هیئت های ثارالله و الزهرا، بسیج دانشجویی و ستاد پاسداشت شهدای گمنام) این سعادت را داشتیم که #طرح_ارزاق_التیام را برای هفتمین بار در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار کنیم.

 

در این طرح که هرساله به رسم التیام در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود با عنایت خداوند؛ به همت دانشجویان و به لطف و کمک حامیان مالی مبلغ بیست و یک میلیون و پانصد هزار تومان جمع آوری گردید؛ که شایان ذکر و تقدیر است که مبلغ ۱۷ میلیون و پانصد هزار تومان به همت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران جمع آوری شد.

 

با این مبلغ ۹۰ بسته ی غذایی طرح ارزاق خریداری و به کمک دانشجویان بسته بندی شد.

هر یک از بسته‌ های طرح ارزاق شامل:

 ۱۰ کیلو برنج، ۵ عدد تن‌ماهی، ۵ بسته ماکارونی، ۲ عدد رب‌گوجه، ۲ بسته پنیر، ۲ بسته خرما، ۳ لیتر روغن، ۲ کیلو سویا، ۲ کیلو عدس،حبوبات شاملِ نخود لوبیا و​ لپه هر کدام یک کیلو، یک کیلو قند، یک کیلو شکر و یک بسته چای.

 

در هفتمین طرح ارزاق، ((شرکت فناپ تلکام)) که پیش از این هرساله مبلغ ۱۰میلیون تومان را به ضیافت افطاریِ کارکنان خود اختصاص می‌داد؛ در رمضان ۹۶ این مبلغ را به التیام و طرح ارزاق اهدا نمود.

از این مبلغ، با اجازه‌ و هماهنگی شرکت؛ ۶ میلیون تومان جهت هزینه های درمان بیماران به صندوق التیام واریز شد و مبلغ ۴ میلیون تومانِ مابقی نیز صرف خرید ۲۰ بسته‌ی ارزاق برای خانواده های بیماران مستمند بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) گردید‌؛ که در نهایت شمار خانواده های نیازمندِ دریافت کننده‌ی بسته‌ی طرح ارزاق به ۱۱۰ خانواده رسید.

 

 گرچه بیابان برجاست ؛ اما تک درخت هم سایه ای می‌سازد.

 

18 اردیبهشت 1397
شروع پروژه

  • 28 اردیبهشت 1397

    پیشرفت 25 درصدی طرح

  • 3 خرداد 1397

    پیشرفت 50 درصدی طرح

  • 4 تیر 1397

    گزارش اجرا

    پس از حدود يک ماه تلاش بی‌وقفه‌ی خيريه‌ی دانشجويی التيام، با کمک دانشجویان، اساتید، کارکنان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران اعم از رياست محترم دانشگاه، معاونت محترم فرهنگی و معاونت محترم اجتماعی و همچنین با مشارکت دانشجویان دانشگاه الزهرا، مبلغ ١٨ میلیون تومان به صورت كمك های نقدی، به همراه اقلام غذايی اهدايیِ دانشجويان خوابگاهی به ارزش ٢ ميليون تومان جمع آوری شد.

    با توجه به کمک های مالی و اقلام جمع آوری شده از خوابگاه‌ها (جمعا به مبلغ ٢٠ ميليون تومان) ۱۰۰ بسته غذایی هر يک به ارزش ۲۰۰ هزار تومان جهت اهدا به خانواده های نیازمندِ شناسایی شده تهیه و بسته بندی شد.

    سرانجام برای اولین بار تيم التيام با همراهی ١٥ نفر از دانشجويان روز يكشنبه ١٣ خرداد ساعت ٢ بعدازظهر جهت توزيع (مستقیم) بسته‌ها توسط دانشجویان راهی شهر ری شد.

    • اولين منطقه ميدان معلم این شهر بود كه حوالی ساعت ١٥ گروه توزیع به آنجا رسيدند و با همراهی چند تن از خيرينِ شهر ری در مسجدی مستقر شدند. در اين منطقه ١٣ خانوار شناسايی شده بودند كه سبدهای ارزاق به دو صورت به آن‌ها اهدا شد؛ مراجعه به مسجد محل برای دریافت پک‌ها به درخواست برخی خانواده ها و نیز توزیع سبد های ارزاق درب منازل.

     

    •  منطقه دوم شهرک گلستان بود و تعداد ٢٠ پک در اين منطقه به خانواده‌های شناسايی شده (جمعا ٨۵ نفر) تقديم شد.
    • در منطقه‌ی جاده‌ی نظامي ٢٢ سبد ارزاق، در مناطق فيروزآباد و بهشتی هريک ١٠ پک به خانواده‌های نيازمند اهدا شد.

     

    •  آخرين منطقه، پاكدشت بود؛ دورتر و مردمي با زندگی های به مراتب سخت‌تر. توسط يكی از افراد معتمد محلی، ٢١ خانوار نيازمند جهت دريافت سبدهای مواد غذايی به التيام معرفی شدند و توزيع بسته های ارزاق در اين منطقه حین اذان مغرب و تا بعد از آن ادامه داشت.

    علاوه بر موادغذايی پک‌های ارزاق، برخی اقلام نیز جدا از اين بسته‌ها به برخی از خانواده های کم‌بضاعت‌تر در این منطقه اهدا شد. همچنين ٤ پک نيز به خانواده‌های نيازمند معرفی شده در شهر تهران تعلق گرفت.

     در نهایت تيم توزيع التیام پس از صرف افطار، ساعت ٢٢:۳۵ دقيقه به دانشگاه بازگشت و هشتمين دوره از طرح ارزاق با موفقیت به پایان رسيد.

برای کامنت گذاشتن باید ثبت نام یا ورودکنید
6 خرداد 1397
30,000تومان
ناشناس
5 خرداد 1397
خصوصی
5 خرداد 1397
25,000تومان
50,000تومان
5 خرداد 1397
10,000تومان

پاداش ها

5,000 تومان

حامی

حامی طرح ارزاق خواهید بود

10,000 تومان

حامی ویژه

حامی ویژه طرح ارزاق خواهید بود

25,000 تومان

حامی برنزی

گزارشی از کار برای شما به عنوان تیمی از التیام ارسال خواهد شد

50,000 تومان

حامی نقره ای

گزارشی از تصاویر و پخش ارزاق برای شما به عنوان عضوی از التیام ارسال خواهد شد

75,000 تومان

حامی طلایی

از شما برای شرکت در بسته بندی ارزاق دعوت به عمل می آید

100,000 تومان

حامی برتر

از شما برای شرکت در تمام مراحل طرح ارزاق دعوت به عمل می آید و به عنوان حامی برتر التیام شناخته خواهید شد